PODZIEL SIĘ

2102 porady dotyczących praw konsumentów w ubiegłym roku udzieliło biuro Rzecznika Praw Konsumentów, działające przy Starostwie Powiatowym.

Większość skarg składanych przez mieszkańców dotyczyła sprzedawców domowego sprzętu AGD i elektronicznego oraz usługodawców. Tu prym wiodą firmy telekomunikacyjne i dostawcy energii oraz gazu.

Każdy, kto ma choćby cień wątpliwości co do zawartej transakcji czy możliwości reklamacji zakupionego sprzętu, bądź wycofania się z umowy, może zgłosić się po nieodpłatną poradę do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.

Biuro rzecznika nieodpłatnie doradzi, sprawdzi pod względem prawnym umowę, podpowie jak rozwiązać sprawę lub podejmie interwencje. W tamtym roku rzecznik w imieniu konsumentów występował blisko 200 razy. Sporządzono 15 pozwów sądowych z czego w 11 przypadkach sprawa przez sąd została rozstrzygnięta na korzyść konsumenta.

Rzecznik przestrzega przed tak zwanymi prezentacjami czy bezpłatnymi badaniami, na które telefonicznie zapraszani są mieszkańcy. Najczęściej taka prezentacja kończy się zakupem niepotrzebnego sprzętu np. garnków czy odkurzaczy. Często sprzedaż połączona jest z bardzo drogim kredytem, a za przedmiot nabywcy płacą wielokrotność ceny rynkowej. Od takiej umowy zawartej poza siedzibą firmy, jak przypomina rzecznik nabywca może odstąpić w ciągu 14 dni bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Informujemy, że na stronie ebelchatow.pl komentarze podlegają moderacji. Zostaną opublikowanie wkrótce po akceptacji.

Please enter your comment!
Please enter your name here