Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomione zostały trzy kolejne linie telefoniczne, pod które można dzwonić w sprawie samych świadczeń chorobowych w związku z koronawirusem. Konsultanci pod wskazanymi numerami udzielają odpowiedzi w dni robocze w godzinach od 7.00 do 15.00.
(022) 290 87 01 – dzwoniąc pod ten numer każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
(022) 290 87 02 – drugi uruchomiony numer to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców,
(022) 290 87 03 – to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.