Przez kolejny potwierdzony przypadek koronawirusa Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wprowadza nowe zasady obsługi. Te będą obowiązywały do odwołania.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przechodzi na zdalny i rotacyjny system pracy. Decyzja podyktowana jest potrzebą zapewnienia ciągłości obsługi klientów oraz troską o bezpieczeństwo zarówno osób załatwiających sprawy w MOPS, jak i pracowników. Wprowadzone zasady obowiązywały będą do odwołania.
Jak informuje bełchatowski magistrat w poniedziałek potwierdzono u jednej osoby zatrudnionej w ośrodku zakażenie koronawirusem. Natychmiast podjęto decyzję o przeprowadzeniu w pomieszczeniach biurowych dekontaminacji.
Dyrekcja MOPS prosi o ograniczenie bezpośrednich kontaktów z pracownikami i załatwianie spraw z wykorzystaniem środków teleinformatycznych. Wnioski o przyznanie pomocy można kierować telefonicznie, przy pomocy platformy e-PUAP, portalu Emp@tia oraz za pośrednictwem e-mail. Korespondencje i wnioski w formie papierowej można przekazywać poprzez skrzynki podawcze, które znajdują się przy obu budynkach MOPS. Bezpośredni kontakt z pracownikami możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach, ale po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym.
Budynek przy ul. Staszica 18
Informacja i wydawanie decyzji z pomocy społecznej: 518 705 697
Pracownicy socjalni: 669 985 764; 661 944 326; 697 807 939
Zespół ds. pierwszego kontaktu: 669 985 794
Praca Socjalna: 505 957 655
Pomoc dla osób objętych kwarantanną: 798 910109
Budynek przy Dąbrowskiego 2
Centrala MOPS: 44 635 28 97
Usługi opiekuńcze: 518 756 539
Zespół Przeciwdziałania Przemocy: 505 347 567; 44 635 28 83; 44 635 28 76