31 stycznia płatnikom mija termin przesłania deklaracji o dochodach osób zatrudnionych, otrzymujących emeryturę, rentę czy innych świadczeń.
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przypomina o obowiązku wpisywania poprawnych danych osób, dla których są wysyłane do urzędów skarbowych informacje PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A. Dokumenty należy wysłać drogą elektroniczną na aktualnych wersjach formularzy.
Dzięki prawidłowemu przekazaniu danych do urzędu skarbowego, podatnik będzie mógł się zalogować do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP.
W przypadku przekazania błędnych danych, osoba taka nie będzie mogła skorzystać z ulgi rozliczeń, które mogą wpłynąć na wysokość zwrotu nadpłaty podatku. Nieprawidłowy numer PESEL lub NIP lub wpisanie ciągiem tych samych cyfr, utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2023 rok w usłudze Twój e-PIT.
KAS przypomina, że wpisanie prawidłowych danych rejestracyjnych w informacji o przychodach pracownika jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
źródło: IAS Łódź