Solarisy z silnikiem diesla spełniające normę spalania Euro 6 oraz autobusy zasilane elektrycznie to w sumie 6 nowych pojazdów, które zasilą tabor MZK. 5 pojazdów już jest w zajezdni spółki, w ciągu kilku dni ma przyjechać ostatni.
3 nowe autobusy to diesele spełniające wyśrubowaną normę spalania Euro 6. 2 pozostałe to elektryki, do bazy na dniach ma zostać dostarczony ostatni z trzech zamówionych napędzanych elektrycznie.
Nowoczesne i sprzyjające środowisku autobusy zastąpią najstarsze jednostki. Na ulice miasta mają wyjechać w połowie lipca.
Autobusy elektryczne oznaczone są specjalna etykietą zielonego psa z ogonem zakończonym wtyczką. Elektryki w bazie oznaczają, że trzeba będzie wybudować własną stację ładowania. W warunkach miejskich na jednym pełnym ładowaniu Solaris przejedzie ponad 100 km.
Elektryki obsługiwać będą przede wszystkim najdłuższą trasę linii nr 2.
,,3 nowe autobusy […]to . 2 pozostałe to elektryki, […]do bazy na dniach ma zostać dostarczony ostatni z trzech zamówionych samochodów”
To w końcu MZK kupiło autobusy czy samochody ?