Bełchatowscy policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych.
Oszuści włamują się na konta poczty elektronicznej, czy konta na portalach społecznościowych i proszą „znajomych” o pilną pożyczkę pieniędzy. Przepraszają przy tym za pośpiech, a taką formę pożyczki tłumaczą różnymi problemami, w których rzekomo się znajdują, najczęściej podają, że nieoczekiwanie stracili pracę, znaleźli się w dużych kłopotach finansowych, czy na przykład zdrowotnych. „Znajomy” obiecuje, że pieniądze odda niezwłocznie. Często to prośby o realizacje płatności za zakupy internetowe. „Znajomy” tłumaczy, że wykonanie przelewu jest pilne, a on posiada jedynie gotówkę.
Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a kod wystarczy żeby oszust „wyczyścił” konto.
Tylko w przeciągu ostatnich 2 tygodni ofiarami oszustów działających metodą na BLIK-a padło aż 8 mieszkańców powiatu bełchatowskiego. W każdym przypadku oszuści włamali się na pocztę elektroniczną i portal społecznościowy swojej ofiary, uzyskali do nich hasło, następnie żerując na empatii znajomych tej osoby prosili o pomoc w realizacji płatności przez internet i podanie numeru BLIK. W taki sposób osobom pokrzywdzonym z kont zniknęły pieniądze. Obecnie bełchatowska policja prowadzi kilkanaście postępowań w sprawie o takie oszustwa.
źródło: KPP w Bełchatowie